Jak naprawdę zadbać o wizerunek marki i zwiększych sprzedaż?

wizerunek marki - do something great

Wysoka jakość powinna zachęcać sama w sobie. Wydawać by się mogło, że opinie zadowolonych klientów przyciągną następnych zainteresowanych. Twój produkt dopieszczony jest w 100% i myślisz, że niepotrzebna jest Ci strategia marketingowa, a co więcej – poświęcanie budżetu na reklamy w sieci

Niestety takie myślenie może Cię wiele kosztować. Wysoka jakość produktów, ale bez dobrej reklamy może się nie sprzedać. Chyba że zajmujesz się czymś bardzo niszowym i praktycznie nie masz konkurencji. Umówmy się jednak, że to rzadkość. 

wizerunek marki nike brand

Jak pomóc może wizerunek marki?

To, co sprzedajesz to nie tylko rzecz czy usługa. To historia, emocje, trafienie w sedno potrzeb klientów. Dlaczego spośród wielu opcji na rynku ma zostać wybrana właśnie Twoja? Musi mieć to „coś”, co wyróżnia na tle konkurencji.  I wcale nie chodzi o cenę. Do lamusa odeszło myślenie, że najtańsze produkty sprzedają się najlepiej. Niejednokrotnie jest zupełnie odwrotnie. Przykładów nie trzeba szukać daleko. Conversy, Ray Bany, Adidasy, Wranglery, Apple. Wszystkie te marki mają tańsze (i wcale nie gorsze) odpowiedniki, ale od lat przyciągają nowych zwolenników.

Na co zatem zwrócić uwagę? Jak zwiększyć sprzedaż?

wizerunek marki branding

Branding marki

Rzecz święta i najważniejsza. Proces brandingu powinien tak naprawdę poprzedzać decyzję o reklamowaniu się i sprzedaży. Dzięki niemu budowana jest tożsamość i osobowość marki. Tworzy więź z użytkownikami, sprawia, że konsumenci zaczynają ufać i powracać. A przecież o to w tym wszystkim chodzi. 

Branding to opracowanie całej strategii, na której opierać się będzie wizerunek marki. Od logo, poprzez stronę www, social media, po spójną kolorystykę, szatę graficzną i formę komunikacji. W tym miejscu zastanowisz się, co konkretnie chcesz sprzedać i komu. 

To długotrwały proces, który pochłonie wiele pracy, zarówno po Twojej stronie, jak i agencji reklamowej. Niejako buduje markę od podstaw, tworzy historię wokół Ciebie i Twojej firmy. Branding zaczyna się podczas wielu godzin researchu i planowania – na długo przed projektowaniem. Końcowa faza projektu to tylko wisienka na torcie, efekt przemyślanej strategii.

Dobry branding jest wspaniałą inwestycją, która się zwróci. Sumiennie wykonany jest bardzo czasochłonny, dlatego nie może być tani. 

Pamiętaj, że właśnie emocje i przywiązanie powoduje, że tyle osób wybiera Conversy, a nie zwykłe białe trampki.

 

Profesjonalny fanpage na FB

Wiele firm prowadzi fanpage „z doskoku”. Publikując posty raz na jakiś czas, kiedy przyjdzie do głowy ciekawy pomysł. Niestety taki chaos nie rozwija strony i raczej nie przynosi zbyt wielu nowych obserwujących. Zabiera tylko czas i frustruje. Jeżeli chcesz inwestować w reklamę online, angażujący fanpage na FB jest obowiązkowy. 

Przemyślane i cykliczne posty, ciekawe treści mobilizujące do interakcji, konkursy na Facebooka, bonusy. To wszystko warto przemyśleć i wdrożyć w plan działania. Algorytmy Facebooka “lubią” systematyczność, dlatego warto o tym pamiętać, nie tylko ze względu na użytkowników.  

Wielu użytkowników sprawdza firmy na Facebooku, recenzje i opinie w komentarzach. Zaangażowania społeczności i ruch na fanpage zwiększy Twoją wiarygodność, zaciekawi i zachęci do sprawdzenia, czym się zajmujesz.

wizerunek marki reklama

Wartościowe treści na blogu

Mijają już czasy, kiedy wystarczyło wrzucić na stronę cokolwiek, aby ta wyskakiwała wyżej w wyszukiwarce Google. Nie zdają również egzaminu artykuły naszpikowane słowami kluczowymi, ale bez konkretniejszego sensu. Jeżeli Twój produkt jest wysokiej jakości, to strona www nie powinna być gorsza. Nie wystarczy napisać, że Twoje produkty są najlepsze i najbardziej znane na rynku, to robią wszyscy. Konsumenci szukają teraz profesjonalnych i wartościowych treści, z których mogą wyciągnąć dla siebie coś praktycznego.

Artykuły na Twoim blogu to również wizerunek marki. Jeśli piszesz ciekawie i z sensem, użytkownicy chętniej sprawdzą, czy to, co sprzedajesz jest równie przyzwoite.

 

Świadome reklamowanie

Puścić reklamę online może teraz każdy. Zrobić to z głową i bez strat finansowych to praca dla doświadczonej osoby. Niezależnie czy reklamujesz się na Facebooku, czy wybierasz banery Google Ads, musisz odpowiednio zaplanować całą kampanię reklamową. 

Zastanowić się co chcesz pokazać i konkretnie dla kogo. Wyobrazić sobie swoich odbiorców, ich upodobania, zwyczaje i potrzeby. 

Planowanie kampanii reklamowej zaczyna się dużo wcześniej niż w momencie ustalenia budżetu i przedmiotu reklamy. Dlaczego musi być to taka długa droga?

Użytkownicy codziennie zalewani są postami sponsorowanymi, wszędzie widzą banery reklamowe. Twoja oferta może do nich dotrzeć tylko i wyłącznie, gdy będzie wyjątkowa i odpowiadająca na konkretne potrzeby. Dobrze, gdy możesz opowiedzieć o czym, co naprawdę wyróżnia Cię spośród konkurencji (i możesz tę obietnicę spełnić).

wizerunek marki strategia

Odpowiednia cena

Wcale nie z dolnej półki. Zbyt niska kojarzyć może się z wątpliwą jakością lub małym zaangażowaniem w usługę. Cena powinna być wynikiem wcześniej przeprowadzonej strategii marketingowej i dawać do zrozumienia, że wiadomo za co płacimy. 

Coraz więcej osób woli sięgnąć po produkty droższe. Jednak musi stać za nimi jasny i sensowny przekaz mówiący, dlaczego są lepsze i obiecujący konkretne korzyści (ważne dla danej grupy docelowej).

Pamiętaj, że odpowiednia strategia komunikacji nie musi (a nawet nie powinna) wiązać się z promocjami i obniżkami cen.

 

Odpowiednio wykreowany wizerunek marki pomoże zwiększyć sprzedaż Twoich produktów. Ważne, aby pamiętać, że proces ten zaczyna się dużo wcześniej, niż na etapie wyboru towarów i ustalania cen. Strategia marketingowa ma przebieg długotrwały, ale działający długofalowo i przynoszący powracających klientów. Przywiązanych nie tylko do konkretnych zakupów, ale do całej marki. To, co sprzedaje to lojalność, zaufanie i przywiązanie. 

Wysoka jakość oferowanych przez Ciebie usług czy produktów to początek drogi. Twoi przyszli klienci muszą się o tym dowiedzieć, przekonać i poczuć emocjonalną więź z tym, co oferujesz. To niezwykle ważny i delikatny proces, który warto powierzyć w zaufane ręce. Zaprojektować logo może wiele osób, często niewielkim nakładem finansowym. Stworzyć historię marki, jej branding oraz odpowiednio zareklamować – to odpowiedzialne zadanie, którego podjąć powinna się tylko doświadczona agencja marketingowa.